Friday, September 11, 2009

Tak Bagi Salah,Bagi Salah!.. maka semua.......?

Pemberian sagu hati RM500 memberikan pelbagai komen pelbagai pihak. Diantara komen yang diterima ialah:-
  1. Alhamdulillah dan terima kasih ada juga walaupun sedikit saguhati, lebih baik dari tiada langsung. Mungkin ini saja kemampuan pihak kerajaan untuk membantu kakitangan awam diperingkat bawahan. Kalau boleh bonus sekurang-kurang 1 bulan gaji nak la juga.
  2. Kumpulan P&P ada yang bersetuju dan sedar bahawa RM500 memang patut diberikan kepada kumpulan sokongan dan bersetuju kumpulan P&P tidak memerlukan, tetapi kalau bagi tidak salah.
  3. Kumpulan P&P ada juga yang tidak setuju nak juga walaupun RM500/2x katanya tak adil!, marah semacam! katanya kakitangan awam adalah sama, bagi sedikit macam minta sedekah dan macam-macam lagi yang tak perlu dinyatakan disini.
  4. Ada juga Kakitangan Sokongan yang tak puas hati pasal sedikit, hampeh! katanya tetapi tak ada pulak yang tak mahu terima RM500 tuu!!
  5. Pihak pesara juga ada bertanya.. kumpulan kami tak dapat ke? tak dapat RM500 ..separuh pun jadilah!
  6. Pihak swasta dan orang awam pun ada setuju dan tidak setuju pendek kata ada pro dan kontra laaa...

Apapun komen dan pendapat adalah hak individu yang kita tidak boleh nak sekat atau pertikai. Hanya kita sama-sama fikir dengan rasional tanpa emosi dan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak atau fahaman politik. Yang pasti RM500/2x dapat memberi suntikan galakan aktiviti ekonomi dalam negara. Ianya akan memberi faedah kepada semua pihak saperti peniaga, pekerja binaan, ibubapa serta sanak saudara kerana ianya akan dibelanja bukan nak simpan dalam bank kerana pekerja sokongan tak cukup duit nak belanja. Sebenarnya duit ada banyak mana pun tak cukup! kehendak manusia tiada penghujungnya. Hanya mereka yang bijaksana mampu mengawalnya.


No comments:

Post a Comment