Sunday, April 17, 2011

Sistem Alternatif mengantikan PTK



Satu sistem alternatif sedang dalam perbincangan bagi mengantikan PTK. Pihak MAMPU diberi tanggongjawab bagi merangka sistem alternatif. Difahamkan CUEPACS turut dipanggil bagi memberi pandangan dan cadangan bagi sistem baru mengantikan PTK.

Pada 8 April, 2011 Bertempat di Razak School Of Government Putrajaya pihak JPA./CUEPACS telah mendengar serta membincang sistem penilaian yang di laksana di PETRONAS dan Shell . Pengurus Besar HR( Human Reseources) kedua-dua Syarikat berkenaan .

Prinsip yang digunakan bagi menentukan markah ialah "Performance, capability & behavior". Selain Ketua Unit sebagai penilai, terdapat juga penilaian dari rakan sekeliling yang mengenali pegawai yang dinilai. Peluang kerjaya yang menarik diberi , bila seseeorang kakitangan dikenalpasti mempunyai kreadibiliti yang cemerlang. Pengerusi KPPR Kelantan yang juga selaku Pengerusi CUEPACS Kelantan turut sama dalam majlis yang dinama Majlis Perkongsian ilmu. Profesor Hamidin selaku Pengarah Urusan Razak School of government mempengerusikan majlis tersebut.

No comments:

Post a Comment